Výroba DPS frézováním

Výroba DPS pomocí CNC frézky je další alternativou pro prototypovou výrobu. Je však o mnoho náročnější co se týče SW podkladů DPS. Jak jsem přednesl v předchozích článcích, CNC frézku jsem stavěl hlavně pro účel výroby prototypových DPS a čelních panelů přístrojů.

Já používám pro navrhování schémat a  boardů program Eagle. Ten je schopen generovat Gerber data která potřebujeme pro frézování a vrtání DPS. Ty však musíme dále upravovat… Pro vygenerování G-Code dat poro frézku používám PCB-Gcode, ten je dostupný na: pcbgcode.org/ V sekci SW/download najdeme poslední verzi a stáhneme si ji, v eagle/options/directories pak upravíme cestu k našemu umístění scriptů ULP.

Script nám vygeneruje G-code soubor *.tap. S tím uz umí pracovat program pro řízení CNC, v mém případě MACH3.

Frez_board_noleveling

Board bez autolevelingu

 

 

 

 

 

 

 

Z desky odebírám cca 50μm vrstvičku, díky nerovnostem cuprextidu však vznikají místa více nebo méně zahloubená, to můžeme optimanizovat pomocí programu Autoleveler, dostupný je na: http://www.autoleveller.co.uk/  

Náš soubor s G-code proženeme přes autoleveler a výsledkem je pak odměření nerovností před začátkem samotného frézování DPS.

Samotné frézování pak vypadá takto:

Vyvrtávání pak takto:

Boardy frézované s autolevelingem:

Frez_board_autolevel2

Pouzdra TQFP44, SOIC8, SMD 0603

Frez_board_autolevel1

Pouzdra DIL, SMD 0805

 

DSC00111

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

propoj_modul

 

 

 

 

 

Slave1

4 Replies to “Výroba DPS frézováním”

  1. Dobrý den,

    vaše práce je zajimavá a velmi pěkná. Chtěl jsem se zeptat jaké používáte nástroje a jak vysoké otáčky.

    Děkuji za odpověď

  2. Dobrý den,
    Děkuji za Vaše stránky o CNC. Chtěl bych Vás poprosit o radu právě ohledně frézování DPS. V Eagle si vytvořím schéma a poté převedu na board. Pokouším se zde zesílit cesty, což se mi i daří, ale skutečnost je pak jiná. Před spuštěním operace (již převedený formát) CNC v programu GRBL Control, vidím, jak jsou cesty tlusté a těším se na výsledek. Frézuji stejným příslušenstvím jako Vy. Aby mi “nůž” nehladil desku, jsem nucen mu nastavit osu Z do hloubky asi 0.6mm (tedy menší dirka v desce). Až CNC dokončí práci tak mne vždy čeká nemilé překvapení. Cesty jsou tenké ca 1.2 – 1.5mm, a kontakty, které musím ještě vyvrtat se hodí maximálně tak pro pájení SMD součástek.
    Nevím jak udělat, abych měl cesty s kontakty normální velikosti. Říkal jsem si, že třeba musím používat jiný nástroj (např. frézku), protože nůž během zahlubování sebou bere i to co nemá, nebo špatně nastavený program… nevím. Už jsem takto zničil několik desek, a stále na to nemohu přijít. Když hodně zesílím cestu, tak skutečně mi to CNC tak vyfrézuje, ale rozdíl jsem třeba jen 1mm, a místa pro kontakty jsou pořád malé, že 0.85mm vrták by plošku rozvrtal 🙁 Můžete mi prosím poradit nebo mne aspoň navést správným směrem ? Byl bych Vám moc vděčný, Děkuji.
    Ještě dodám… kdybych si onen tištěný spoj z Eagle vytiskl tak je výborný a ideální, ale jakmile projde frézováním tak je “titěrný.”

  3. Dobrý den,
    můžete mi poslat screen z programu a pak ještě foto “zkažené” desky? A jaký nástroj, nastavení izolačních mezer, počet průchodů používáte?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.